Függőségek
Függőségek Alapfogalmak (a függőséget kiváltó anyagokhoz,szerekhez kapcsolódnak) Drog – eredetileg a …
Az úszás mindent átmozgat

Az úszás mindent átmozgat

Tudta, hogy az ókori görögöknél csak az vállalhatott közéleti tevékenységet, aki tudott úszni? Ezzel szemben az úszás a középkori Európában szinte bűnnek számított, viszont az újkor óta újra hódít. Ez nem is csoda, hiszen nem kell hozzá más, csak egy fürdőruha, egy úszósapka és egy uszodai belépő.

 

Miért jó az úszást választania?

 

Az úszás az egyik legegészségesebb mozgásforma. A víz ellenállása és közege miatt szinte minden izmot megmozgat, jó az ízületeknek, a gerincbajokon is enyhíthet, és növeli az állóképességet is. Úszás közben javul a tüdő és a keringési rendszer teljesítőképessége.  Ez az egyik olyan sport, amely túlsúly esetén is ajánlott és szív- és érrendszeri betegségekkel is végezhető és növeli a tüdő és a keringési rendszer teljesítőképességét. Emellett a rengeteg jó tulajdonság mellett az már szinte csak bónusznak tűnik, hogy még a szellemi tevékenységet is fokozza. Mindezt összevetve szorítsa össze a fogát, és vesse bele magát a habokba. Belülről már nem is olyan hideg…

 

Soha sem késő elkezdeni!

 

Az úszás érdekessége maga a közeg: a víz. A víz arcmosáskor vagy iváskor természetesnek tűnik, amikor azonban ellepi az embert, félelmetessé is válhat. Ezért az úszást érdemesebb gyermekkorban elkezdeni, amikor még kisebb a félelemérzetünk, bátrabbak vagyunk és jobban bízunk az oktatóban. Egy jó tanár segítségével persze felnőttként sem kell örökre lemondania az úszásról. Bátran fizessen be, és előbb vagy utóbb célhoz ér! Az úszásoktatás eleinte mindig a vízhez szoktatással kezdődik, később a siklás, és az alap úszómozdulatok gyakorlására kerül sor, majd elsajátítják mind a négy úszó nemet: a mellúszást, a hátúszást, a gyorsúszást és a pillangóúszást. Úszni persze lehet versenyszerűen is, és a magyar úszok rengetegszer meg is mutatják: nem is akárhogy! A legutóbbi nyári olimpiai játékokon Londonban például Risztov Éva és Gyurta Dániel állhatott a dobogó legfelső fokára.

 

Úgy ússzon, hogy megússza!

 

Felhevült testtel és tele hassal ne ugorjon a vízbe!

Ha még nem gyakorlott úszó, csak olyan helyre menjen, ahol leér a lába!

Az ismeretlen természetes vízbe soha ne ugorjon fejest! Folyókba csak akkor merészkedjen, ha már gyakorlott úszó!

Nem jó se túl meleg, se túl hideg vízben úszni. 20 foknál hidegebb vízben csak maximum 30 percig szabad tartózkodni!

Ha szeretné elkerülni az uszodai fertőzéseket, a medence mellett viseljen papucsot, és használjon a saját törölközőt!

Ha medencében úszott, mindig mossa le magáról a klórt, különben allergiás reakciókat válthat ki a bőréből!

Ha szeretne részt venni egy nagyszerű közösségi élményben, akkor csatlakozzon Ön is június 28-án a Mozgás Éjszakájához! Az esemény tiszteletére Budapest területén több uszoda is meghosszabbított nyitva tartással várja majd az úszni vágyókat, ahol előzetes regisztrációval már most biztosíthatja a helyét!

 

forrás: egeszseg.hu