Testtömeg-index korong
Testtömeg-index korong   Az ember alapanyagcseréjéhez szükséges energiát a táplálkozással nyeri. A …
Egészséges reggelik könnyedén

Egészséges reggelik könnyedén

A reggeli a legfontosabb étkezés, mégis gyakran kihagyjuk a reggeli kapkodás közepette. Egy kicsit későbbi ébredés és máris oda a reggeli ideje, üres gyomorral indulunk neki a napnak. Vagy rosszabb esetben egy cukros péksütit bekapunk a sarki boltban.

Soha ne induljunk el üres gyomorral otthonról! Ha éhgyomorral, alacsony vércukorszinttel kezdjük a munkát, nem fogjuk tudni megállni, hogy ne kapjunk be gyorsan valamilyen cukros ételt: egy fánkot, egy csokit vagy hasonló nyalánkságot. Ez kifejezetten egészségtelen! Kerüljük a magas szénhidráttartalmú ételeket is, mint a pogácsa, cukros gabonafélék, gofri, muffin, sütemények, fánk vagy pirítós. Természetesen szükségünk van szénhidrátra, de sokkal kisebb mennyiségben, mint amennyit egy átlag magyar elfogyaszt. Ha hirtelen felpörgetjük a vércukorszintünket a fent említett ételekkel, a szervezetünknek hamar lesz szüksége újabb adagokra, hiszen amilyen gyorsan felment, olyan gyorsan fog le is csökkenni újra a vércukorszint. Kerülendők a túlságosan zsíros ételek is, mint a sajt, a szalonna, a tejföl vagy a kolbász, hiszen ezektől pedig a koleszterinszintünk lesz magas.

Ezek után felmerül a kérdés, hogy egyáltalán mit is fogyaszthatunk reggelire? A lehetőségek tárháza határtalan, csak egyet kell betartanunk: kis mennyiségben mindhárom alapelemből vigyünk be a szervezetünkbe! Reggelink tartalmazzon zsírt, szénhidrátot és fehérjét is. Lássuk a legegészségesebb reggeli tippeket!

1. Zabpehely lenmaggal, áfonyával és mandulával. Ha egy kis mézet és fahéjat is adsz hozzá, magas tápanyagtartalmú reggelit kapsz!

2. Teljes kiőrlésű, alacsony cukortartalmú fitness müzli. Tejjel és gyümölccsel a legizgalmasabb!

3. Alacsony zsírtartalmú joghurt és müzli friss gyümölcsökkel. Esetleg szója joghurtot is választhatsz!

4. Teljes kiőrlésű pirítós grépfrúttal és mandula-vajjal. Utóbbi egészségesebb a mogyoróvajnál, mert sokkal több fehérjét tartalmaz.

5. Gyümölcs-koktél almával, naranccsal, banánnal, körtével, szőlővel, dinnyével, bogyós gyümölcsökkel, leöntve egy kis citrom vagy lime levével. Nagyon finom íze lesz!

6. Fehérje shake alacsony zsírtartalmú vagy szójatejből, áfonyából, eperből, mandulavajból, esetleg zabkásából. Utóbbit lenmaggal is helyettesítheted.

7. Paprikás rántotta, kizárólag a tojásfehérjéből készítve. Tegyél hozzá egy kis olívaolajat, esetleg némi zöldséget: brokkolit, hagymát, cukkinit illetve paprikát. Egy szelet pirítós is jár hozzá, de csak teljes kiőrlésű!

8. Zsírszegény túró gyümölccsel. A bogyós gyümölcsök és a citrusfélék illenek a túró ízéhez.

9. Zöldségek, feta sajttal és pirítóssal. Jó például a paprika, a paradicsom, az uborka, nyakon öntve egy kis olíva olajjal. Mintha csak görög salátát készítenél.

10. Turmixban készült banán-shake. Mixelj össze banánt, kevés mézet és tejet, s már kész is a tápláló reggeli!

forrás: hotdog.hu