9 tipp a szívbetegség elkerüléséhez
Magas a koleszterinszintje? Akkor jól tudja, hogy étrendi és életmódváltozásra van szüksége az alacsonyabb …
Szép combok, szép fenék könnyedén!

Szép combok, szép fenék könnyedén!

Nem könnyű gyakorlat, de nagyon hatásos ez a guggolásos, súlyzós erősítő edzés, amit ha rendszeresen megcsinálsz gyönyörű feneked és combot lehet.

 A helyes végrehajtás

- Állj a bal lábadra, a kezeidben tarts egy-egy súlyzót!

- A jobb lábadat emeld fel a talajról, a combod legyen a talajjal párhuzamos!

- Guggolj le a bal sarkad irányába, amennyire csak képes vagy. A törzsedet tartsd végig egyenesen, a hasizmaidat feszítsd meg.

- A farizmaid és a bal combizmaid segítségével emelkedj vissza kiinduló helyzetbe. Ismételd a gyakorlatot a megfelelő ismétlésszámban.

 Edzésterv

Heti 2-3 alkalommal végezd el ezt a gyakorlatot, szokásos lábedzésed részeként. Kezdj 2-3 kg-os súlyzókkal, majd erőd növekedésének ütemében emeld a súlyokat 5-6 kg-ra. Két-három sorozatot végezz, egyenként 10-15 ismétléssel, mindkét oldalra. Egy sorozatnak az számít, ha mindkét oldalra elvégezted a feladatot.

 Gyakori hibák

- Ne domborítsd a hátad guggolás alatt, mert ezzel a hasizmaidat elernyeszted, ami rontja az egyensúlyt.

- Ne engedd, hogy térded a támaszkodó lábfejed elé kerüljön, mert ezzel fokozott terhelést hárítasz a térdízületedre. Hátrafelé sem szabad hajolnod, mert ezzel az ágyéki gerincszakaszt terhelheted túl.

 Tipp

A támaszkodó lábadnak lábujjait guggoláskor emeld fel egy kicsit a talajról, így súlypontodat automatikusan a sarkaid felé irányítod. Ezzel lehetővé teszed, hogy guggoláskor elsősorban a farizmaidra helyeződjön a hangsúly.

forrás: hotdog.hu